POMOCY!

Wszystko co się tyczy urządzeń sieciowych. Jakie urządzenia wybrać do własnej domowej sieci, jakie urządzenia są najtańsze, ...

POMOCY!

Postprzez mara192 » Nie Lut 07, 2010 22:13

Planuję zakup laptopa i nie wiem w jaki sposób najlepiej podłączyć do niego internet.Mam z sąsiadem neostradę na "spółe".U niego jest ruter a ja mam tylko kabel który od razu podłącza się do komputera stacjonarnego.Chciałabym korzystać z internetu jednocześnie na laptopie i na komputerze stacjonarnym.Jestem dość zielona i chcę wiedzieć jakich urządzeń potrzebuje i czy to wogóle możliwe???? ;)
mara192

Dołączenie: Nie Lut 07, 2010 22:07

Re: POMOCY!

Postprzez canine » Pon Lut 08, 2010 00:15

Witam,
Opcja 1:
Najprościej (jeśli oczywiście masz sąsiada w miarę blisko) jak udostępni Ci sieć do laptopa po Wi-Fi czyli bezprzewodowo.
Najlepiej to sprawdzić przez próbę znalezienia sieci sąsiada z jakiegokolwiek laptopa. Jak będziesz w zasięgu to sprawa rozwiązana.
Oczywiście założenie jest takie że sąsiad ma ruter z Wi-Fi.

Opcja 2:
Jeśli nie wchodzi w grę rozwiązanie bezprzewodowe to kolejnym jest pociągnięcie kolejnego kabelka.

Opcja 3:
Jeśli pociągnięcie drugiego kabelka jest nie możliwe to możliwe jest podłączenie internetu na jednym kablu eternetowym (8 żyłowym). Wystarczą 4 żyły kabla aby zadziałał internet. Trzeba by przerobić po dwóch stronach kabla aby połączone były tylko piny 1 2 3 i 6. Czyli tak: u Ciebie w domu dwa złącza rj-45 z połączonymi pinami 1 2 3 i 6 oraz po stronie sąsiada również dwa złącza rj-45 z połączonymi pinami 1 2 3 i 6 przy czym u sąsiada obydwie końcówki rj-45 musiały by być wpięte w ruter. Można też coś takiego kupić np. tu http://allegro.pl/item907440899_rozdzie ... aniej.html

Opcja 4:
Oczywiście jest jeszcze opcja z urządzeniem aktywnym czyli albo zwykłym switchem np. D-LINK DES-1005D koszt około 50 zł lub routerem xDSL z siecią bezprzewodową np. LINKSYS WRT54G2-EE Wireless Router 802.11b/G Wi-Fi xDSL za około 130 zł.

Pozdrawiam i powodzenia
canine