gigabyte

Wszystko co się tyczy płyt głównych. Z jakim chipsetem wybrać, jakie są najlepsze, jakie najtańsze, z jakimi wyjściami, ...

gigabyte

Postprzez maxior_85 » Nie Sie 09, 2009 12:33

witam
mam problemik z kompem, wogole sie nie laduje zaraz po zalaczeniu laduje sie do do roznych trybow(awaryjny, awaryjny z oblsyga sieci itd)od razu mowie ze po wcisnieciu nic sie nie laduje, probowalem odpalic plytke ale ona rowniez sie nie laduje nawet przy uzyciu f12. mam karte gigabyte ga-945pl-s3 i po wcisnieciu f9 wyskakuje mi informacja please install xpress recovery 2 from gigabyte cd title. niestety nie mam orginalnej plytki bo mi sie gdzies zapodziala, sciagnalem sterowniki ale i tak komp mi ich nie czyta. mam nadzieje ze ktos mi pomoze. tak na marginesie mam windowsa xp

ps przepraszam za nieinformatyczny jezyk ale jestem amatorem
maxior_85

Dołączenie: Nie Sie 09, 2009 12:32

Re: gigabyte

Postprzez canine » Nie Sie 09, 2009 23:21

Witam,
Po pierwsze jeśli widzisz ładujący się system oznacza to że problemem najprawdopodobniej jest system, a nie z płytą główna.
Rozwiązaniem Twojego problemu jest uruchomienie konsoli odzyskiwania i wpisanie polecenia chkdsk co spowoduje sprawdzenie i naprawienie plików na Twoim dysku. (w 90% wystąpienia tego problemu chkdsk pomaga podejrzewam że komputer został niewłaściwie wyłączony).

A teraz kroki jak to zrobić:
1. Musisz uruchomić system z płyty. Włóż płytkę do napędu i tak jak pisałeś po włączeniu komputera wciśnij F12 i wybierz uruchamianie z CDROM'u. Następnie pojawi się monit "naciśnięcie dowolnego klawisza spowoduje rozruch płyty ..." naciśnij dowolny klawisz np. spację.
2. Gdy pojawi się ekran „Instalator - Zapraszamy”, naciśnij klawisz R, aby uruchomić Konsolę odzyskiwania.
3. Jeśli na komputerze jest skonfigurowany podwójny lub wielokrotny rozruch, wybierz instalację, do której chcesz mieć dostęp z Konsoli odzyskiwania.